De klant had vooraf ongeveer een beeld in gedachten hoe hun webshop eruit zou moeten zien, maar waren nog op zoek naar een partner om hun idee in de praktijk om te zetten. Na enkele sessies overleggen en brainstormen maakten ze duidelijk hoe zij dit concreet zagen. Ik kreeg groen licht om te starten met het ontwerpen van hun webshop.
Aangezien het online project van The Matcha Mates naar hun eigen idee van nul diende opgebouwd te worden, was het belangrijk om samen constructief te overleggen om alle aspecten, onderdelen en mogelijkheden van de webshop grondig te bespreken. De site moest hun visie en huisstijl weerspiegelen, én tegelijk ergonomisch en aantrekkelijk zijn voor bezoekers. Verder moesten alle beschikbare producten, beschrijvingen, foto's en productprijzen in een gloednieuwe webshop worden gegoten.
Ik begon met het maken van wireframes voor de website, zodat de klant een duidelijk beeld kreeg van hoe hun idee er uiteindelijk zou uitzien. Dit gaf direct een goed uitgangspunt voor de verdere ontwikkeling.
Daarna werden de wireframes uitgewerkt tot volledige designs voor elke pagina. Hierdoor kreeg de klant een nauwkeurig en gedetailleerd beeld van hoe de uiteindelijke webshop eruit zou komen te zien, inclusief de lay-out, kleuren en stijlelementen. Zo werd elke stap in het proces tastbaarder en concreter.
Na de goedkeuring van de klant werd de webshop ontwikkeld en technisch in orde gebracht. Ik zorgde ervoor dat de klant later op een gebruiksvriendelijke manier zelf content, zoals producten, pagina's en kleuren, kon toevoegen en bewerken. Na een grondige controle was de webshop klaar voor lancering.
Ontdek de webshop hier
Van concept naar kant-en-klare webshop:
Wat aanvankelijk startte met een conceptueel idee van twee matcha liefhebbers, werd op korte termijn naar realiteit omgezet. The Matcha Mates konden rekenen op de expertise en ervaring om hun volledige webshop uit te bouwen. Het geheel moest een gevoel van zen en openheid uitstralen, in lijn met hun merk en visie.
De mobiele versie van de webshop is geoptimaliseerd voor een uitstekende gebruikservaring op smartphones en tablets. Met snelle laadtijden en intuïtieve navigatie ervaren mobiele gebruikers dezelfde kwaliteit als desktopgebruikers.
In de webshop werden diverse upsell-mogelijkheden geïntegreerd om de verkoop van additionele producten te stimuleren en het commerciële aspect te optimaliseren.