YOKUU stond bij aanvang van dit partnership voor dezelfde uitdaging als zovele jonge bedrijven: de onderneming was vooral op zoek naar nieuwe opportuniteiten om groei te realiseren binnen hun marktsegment. Hiervoor wilden ze verder gaan inzetten op performance marketing. Na een paar onderlinge brainstorms vonden ze in Excelerates de aangewezen partner.
Het doel was:
1. Meer naamsbekendheid genereren
2. Doelgericht cross-platform adverteren & groeien
3. Een hogere conversieratio van bezoekers aan hun webshop realiseren.
Op hun website diende de algemene customer user journey verder geoptimaliseerd te worden. Hun vroegere webshop was relatief traag naar huidige maatstaven en de globale mobile experience kon eveneens een opfrisbeurt gebruiken.
Excelerates begon met een grondige bedrijfsanalyse te maken van YOKUU: wie zijn hun klanten, waar bevindt deze doelgroep zich, wat waren de resultaten van hun vorige marketingcampagnes en hoe wordt hun target audience het best bereikt?
Vervolgens werd op basis daarvan een verbeterde marketingstrategie ontworpen, compleet met aangepaste segmenten en een geoptimaliseerde customer user journey. Op verschillende advertentiekanalen – waaronder Facebook, Instagram en Google Ads - werden advertenties gelanceerd. Door deze op te volgen en de data nauwlettend te analyseren, kon bepaald worden waar hun doelgroepen het best op reageerden.
Na een eerdere rebranding had de website nood aan een visuele en structurele revisie om de user experience en paginasnelheid te verbeteren. Voor de mobiele versie stond eveneens een upgrade ingepland. Samen met YOKUU gingen we aan de slag om dit te realiseren.
De uitgewerkte strategie was een schot in de roos. Gerichte advertenties bereikten in de kortste keren de juiste doelgroep:
De geoptimaliseerde website kende daardoor een verhoogde toestroom aan bezoekers, die door onze verbeterde customer user journey vlot hun weg vonden naar de webshop.
Daarnaast werd het geheel mobile-friendly gemaakt zodat smartphonegebruikers eveneens konden genieten van een goede shopervaring. Hierdoor was een sterke stijging van 68% merkbaar in de conversion rate.
De eerdere webshop van YOKUU draaide op een trage page builder. Ook dat werd vakkundig aangepakt. Om de snelheid van de pagina's te verbeteren, werden de hele webshop en bijbehorende data overgezet naar Shopify Native. Dit resulteerde in een webshop die maar liefst 60% sneller werd.
Begin 2024 werden targets uitgezet om de groeimarge te kunnen opvolgen. Deze targets werden keer op keer behaald én vaak zelfs verbroken. Er werd een uiterst gezonde ROAS gerealiseerd: YOKUU zag met de expertise van Excelerates hun omzet in relatief korte tijd maar liefst vervijfvoudigen.